مقالات

معرفی شهر کیش

در منطقه خلیج فارس 21 جزیره وجود دارد که هیچ کدام از آنها زیبایی و جاذبه های جزیره کیش را ندارند، به همین دلیل است که به جزیره کیش، نگین خلیج فارس نیز می گویند. اگر قصد دارید یک تعطیلات رویایی و خاطره انگیز را تجربه کنید، یکی از بهترین گزینه ها برای شما سفر به جزیره زیبای کیش است. جزیره کیش در کنار آب و هوای مناسب و پاک، تفریحات و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد و ممکن است مشابه برخی از تفریحات کیش را نتوانید در هیچ جای ایران پیدا کنید. همچنین اگر به خرید لوازم لوکس و شیک علاقه دارید، جزیره کیش با مراکز خرید بزرگ و مدرن خود انتظار شما را می کشد. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد جزیره کیش کسب کنید، این مقاله مخصوص شما نوشته شده استکه به معرفی شهر کیش پرداخته است.

 

آشنایی با جزیره کیش

جزیره مرجانی و زیبای کیش، در شهرستان بندر لنگه و استان هرمزگان واقع شده است و در گذشته نام هایی همچون جزیره قیس یا جزیره کیس داشته است. همان طور که انتظار می رود آب و هوای جزیره کیش نیز مانند تمام مناطق ساحلی، گرم، مرطوب و شرجی است. البته در فصل پاییز و زمستان، هوای جزیره کیش خنک شده و بسیار مطبوع و دلپذیر می شود؛ به همین دلیل است که قیمت تور کیش در فصل پاییز معمولا گران تر از سایر ایام سال است. جالب است بدانید که درصد اکسیژن هوای کیش در بهترین وضعیت خود قرار دارد و این جزیره از لحاظ درصد اکسیژن هوا، جزء چهار شهر برتر دنیا محسوب می شود. گفته شده است که هوای کیش برای کسانی که مشکل قلبی یا تنفسی دارند، بسیار مناسب و مطلوب است.

 

مکان های تاریخی و دیدنی کیش

اکثر افراد جزیره کیش را با ظاهر مدرن و امروزی آن و تفریحات هیجان انگیزش می شناسند؛ اما جالب است بدانید که این جزیره از لحاظ مکان های تاریخی و قدیمی نیز بسیار غنی است. شاید مکان های تاریخی جزیره کیش به خوبی معرفی نشده اند و در نتیجه بسیاری از افراد از وجود آنها غافل باشند. به همین دلیل در ادامه برخی از این آثار باستانی دیدنی و ارزشمند را معرفی می کنیم:

  • شهر زیر زمینی کاریز: دلیل نام گذاری این شهر باستانی این است که در گذشته این مکان قنات آب بوده است. اگر به این شهر زیبا و قدیمی سفر کنید، می توانید به عمق 16 متر زمین بروید و از موزه‌ ها، گالری ‌های هنری و رستوران های این مکان زیبا دیدن کنید.
  • کشتی به گل نشسته یونانی: شاید بتوان گفت که یکی از زیباترین مناظری که در جزیره کیش می توانید از آن لذت ببرید، تماشای کشتی به گل نشسته یونانی در شب است. این کشتی که کشتی کولاف نام دارد، طبق روایات متعلق به سربازان یونانی بوده است ولی اکنون به یکی از جاذبه های تاریخی کیش تبدیل شده است.
  • شهر باستانی حریره: در دل غار و کوه های جزیره کیش، شهر باستانی حریره با بیش از 800 سال قدمت جای گرفته است. این شهر به دوره ساسانیان تعلق دارد و طی حفاری های انجام شده در آن، اشیای ارزشمند و قدیمی مانند سکه، مقبره، ظروف مسی و… به اکتشاف رسیده است.

 

آشنایی با تفریحات کیش

بسیاری از افراد به قصد تجربه کردن تفریحات کیش به این جزیره سفر می کنند؛ زیرا تنوع پکیج های تفریحی کیش زیاد است و شما می توانید در جزیره کیش انواع متفاوتی از تفریحات آبی و غیر آبی را تجربه کنید. برخی از تفریحات غیر آبی جزیره کیش شامل مواردی همچون شرکت کردن در کنسرت های موسیقی، بانجی جامپینگ، تور سافاری کیش و تجربه یک روز فوق العاده در صحرا، گشت و گذار در کافه ها و رستوران های متنوع این جزیره، بازدید از مراکز خرید بزرگ و مدرن و… می شود. کسانی که به تفریحات آبی علاقه دارند، می توانند تفریحاتی مانند غواصی، سوار شدن بر کشتی تفریحی کیش، پاراسل، شاتل، اسکوتر زیر دریایی، فلای بورد، پدل بورد، جت اسکی، ماهی گیری، پارک آبی اوشن و…را امتحان کنند.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

شهر کیش به حدی مشهور و شناخته شده است که نیازی به معرفی کردن ندارد، با این حال در این مقاله سعی کردیم اماکن تاریخی و باستانی جزیره کیش و انواع امکانات و تفریحات هیجان انگیز این جزیره را معرفی کنیم. یکی از دغدغه های افراد برای سفر به جزیره کیش، هزینه سفر به کیش است که البته برای کاهش این هزینه ها، گزینه هایی مانند آفرکیش، تور قسطی کیش و تور ارزان کیش وجود دارد.

تمامی اطلاعات سفر را میتوانید از ما بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *