مقالات

جاذبه های کیش

جزیره زیبا و سرسبز کیش به حدی پرآوازه و مشهور است که نیازی به معرفی کردن ندارد. شاید اولین چیزی که در جزیره کیش توجه گردشگران را به خود جلب می کند، ظاهر لوکس و مدرن این جزیره، ساختمان های بلند، مراکز خرید و هتل های مجلل آن است. اما بعد از مدت کوتاهی اقامت در جزیره کیش در می یابید که جاذبه های کیش بسیار فراتر از این موارد است. برخی از تفریحات کیش بسیار خاص و منحصر به فرد هستند و ممکن است نتوانید در هیچ کجای ایران مشابه آنها را بیابید. به علاوه بسیاری از خوانندگان و گروه های موسیقی تمایل دارند کنسرت های خود را در جزیره کیش برگزار کنند که همین موضوع نیز به جذابیت جزیره کیش افزوده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی جاذبه های کیش بپردازیم و تا حد امکان آنها را معرفی کنیم.

 

تفریحات کیش

پکیج های تفریحی کیش بسیار متنوع هستند و در واقع این جزیره برای همه افراد و در تمامی سنین تفریحات مخصوصی دارد. شاید بتوان تفریحات کیش را به دو دسته تفریحات آبی و غیر آبی تقسیم بندی کرد؛ در ادامه این دو دسته را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • تفریحات آبی کیش: به احتمال زیاد نام پارک دلفین‌ های کیش را شنیده اید؛ این پارک تفریحی بزرگ، اولین پارک دلفین در ایران است و علاوه بر دلفین، در این پارک از ماهی های دیگری مانند شیرهای دریایی نیز نگه داری می شود. اما به یاد داشته باشید که تفریحات دریایی و آبی جزیره کیش تنوع بیشتری دارند؛ از جمله تفریحات آبی کیش می توان به تفریحات هیجان انگیزی مانند اسکوتر زیر دریایی، پاراسل، غواصی، قایق سواری، اسکی روی آب، جت اسکی، فلای بورد، شاتل سواری، بنانا سواری، پدل بور، کشتی سواری و… اشاره کرد.
  • تفریحات غیر آبی کیش: کسانی که علاقه ای به تفریحات آبی ندارند، می توانند از تفریحات غیر آبی متنوعی در جزیره کیش لذت ببرند؛ از جمله هیجان انگیزترین تفریحات کیش، بانجی جامپینگ و پرش آزاد است. به علاوه تفریحاتی مانند جایروکوپتر، پاراگلایدر، اتاق فرار، اسکوتر برقی، پینت بال و.. بسیار مورد پسند گردشگران واقع شده است. علاقه مندان به تفریح صحرانوردی می توانند با سوار شدن بر لندکروز و با استفاده از تور سافاری کیش، از نقاط صعب العبور و جذاب جزیره کیش دیدن کنند.

 

کشتی های تفریحی کیش

یکی از متفاوت ترین تفریحاتی که می توانید در جزیره کیش تجربه کنید، سوار شدن بر کشتی های تفریحی است. در این سفر دریایی کوتاه شما علاوه بر تجربه سفر با کشتی، می توانید از امکانات متعدد این کشتی ها مانند اجرای موسیقی زنده، کافه ها و رستوران های جذاب و… لذت ببرید. قیمت کشتی تفریحی کیش یک نرخ ثابت ندارد و می تواند با توجه به اندازه کشتی، امکانات آن و زمان سفر با کشتی متغیر باشد. برخی از کشتی های تفریحی مشهور کیش عبارتند از کشتی اوستا، کشتی تفریحی سیمرغ، کشتی تفریحی نوید دریا، کشتی تفریحی آکواریوم ستاره دریایی، کشتی تفریحی آرتمیس و کشتی تفریحی آکواریوم شیشه ای.

سایر جاذبه های کیش

تفریحاتی که تا به اینجای مقاله معرفی کردیم، تنها گوشه ای از دیدنی های جزیره کیش بودند و تمام جاذبه های دیدنی شهر کیش را شامل نمی شوند. برای مثال آثار باستانی و مکان های تاریخی زیادی مانند شهر زیر زمینی کاریز، شهر باستانی حریره، آب انبارهای دوقلو، کشتی به گل نشسته یونانی و… در جزیره کیش وجود دارند که علاقه مندان به آثار باستانی می توانند از آنها دیدن کنند. به علاوه فضای رستوران ها و کافه های جزیره کیش بسیار متفاوت و جذاب است و در این کافه و رستوران ها، انواع خوراکی ها و غذاهای بین المللی و جدید در کنار اجرای موسیقی زنده سرو می شود. کسانی که عاشق خرید کردن و بازدید از مراکز خرید هستند، می توانند در جزیره کیش به انواع مراکز خرید بزرگ و مدرن یا بازارهای سنتی سر بزنند.

 

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

جزیره کیش یکی از زیباترین و جذاب ترین مناطق گردشگری ایران و حتی جهان است که سالیانه تعداد زیادی گردشگر را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. تفریحات کیش بسیار متنوع اند به طوری که در جزیره زیبای کیش همه افراد با انواع سلیقه های مختلف، می توانند از تفریح مورد علاقه خود لذت ببرند. گردشگران در جزیره کیش می توانند انواع تفریحات هیجان انگیز آبی و غیر آبی را تجربه کنند، گشت و گذار در کافه ها و رستوران های جذاب و جدید را امتحان کنند و از خرید کردن در مراکز خرید بزرگ و مدرن این جزیره، لذت ببرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *