مقالات

از هواپیما میترسی؟

چگونه می توانیم ترسیدن از پرواز را از دلمان بیرون کنیم

خیلی از مردم دنیا، سوار بر هواپیما شدن و پرواز با هواپیما را از جمله ترسناک‌ترین کارها می دانند که حتی نمی‌توانند تصورش را هم بکنند. روانشناسان چند الگوی فکری را بر روی کسانی که از پرواز می ترسند را ارائه دادند و همچنین تکنیک هایی را برای مبارزه با آن ها معرفی کرده اند. در اینجا می خواهیم با این تکنیک ها آشنا شویم. با آفرکیش تا انتهای این مطلب همراه باشید.

قدرت انرژی منفی

بعضی مواقع شخص فکر می کند که در موقعیت بدی قرار دارد به همین دلیل دچار نوعی وسواس فکری می‌شود و اینگونه می شود که افکار منفی بر او غلبه خواهند کرد.

راه مبارزه با این مورد از نظر روانشناسان این است که : به یک نکته مثبت فکر کند. مثل نگاه کردن به منظره‌ بیرون از پنجره هواپیما . این نکته فکر شما را به سمت بیرون از موقعیتی که در آن قرار گرفته اید هدایت می کند و شما را آرام می کند.

خودت را سرزنش کن!

زمانی که فردی  بر شکست‌هایش تمرکز می کند و به آنها اجازه می‌دهد که ترسش را بیش از پیش تقویت نماید؛ می‌تواند خود را حتی به دلیل ترسی که از پرواز دارد سرزنش کند.

راه مبارزه با این مورد از نظر روانشناسان:  یادآور شوید که همین تصمیمی که شما برای سفر کردن با هواپیما گرفته‌اید در حقیقت نقطه آغاز یک فرایند برای غلبه کامل بر این ترس می باشد.

تسلیم نشو

در بعضی شرایط فرد ففکر می کند که دیگر هیچ تسلط و کنترلی بر شرایط حاضر ندارد. به همین دلیل ذهن او از شدت ترس‌، فلج می شود و او هیچوقت نمی‌تواند آرامش پیدا کند.

راه مبارزه با این مورد از نظر روانشناسان: شما ار طریق نفس کشیدن و استفاده از تکنیک و تاکتیک های آرامبخش ماهیچه‌ای، تسلط دارید و از این طریق می‌توانید بر استرس خود غلبه کنید.

منتظر فاجعه نباش

در این حالت فرد به خاطر موقعیتی که درون آن قرار گرفته است خیالبافی کنند و می‌گویند این نوع ترس، که تصور کردن فاجعه‌ای است که از دید آمار و ارقام احتمال وقوعش تقریبا وجود ندارد، رایج‌ترین الگوی فکری ترس برای آنها به شمار می‌آید.

راه مبارزه با این مورد از نظر روانشناسان: باید ترس خود را بپذیرید و آن را به چالش بکشید. به عنوان مثال زمانی که چنین ترسی در شما به وجود آمده است و شما بر آن غلبه کرده اید و یا حتی در برابر مشکلاتتان قد علم کرده و ایستاده اید را به یاد بیاورید.

8 روش درمان ترس از هواپیما

۱. عامل یا عواملی را که که باعث مشکل شما می‌شود را پیدا نمایید.

۲. با آگاهی کامل گام بر هواپیما بگذارید.

۳. اضطراب خود را پیش‌بینی کنید.

۴. ترس را از خطر جدا کنید.

۵. قبول کنید که این درک عام (اضطراب‌های پروازی) منطقی نیستند.

۶. مواردی که سبب ایجاد مانع و یا دست‌انداز در مسیر پرواز شما می‌شود را بررسی نمایید.

۷. در خصوص اینکه متصدیان پرواز چگونه می‌توانند به شما کمک کنند اطلاعات کسب کنید.

۸. ارزش هر پرواز.

 

ما در کیش هستیم و بهترین راهنمای شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *