مقالات

تو کیش میتونیم ماهیگیری کنیم؟

ماهیگیری در کیش

جزیره کیش دارای دریایی زلال و آرام، محیطی بی سرو صدا و شرایط مطلوب برای ماهیگیری می باشد. خاک جزیره کیش دارای ساختاری مرجانی می باشد و رنگ نقره فام خود در زیر آفتاب از درخشندگی خیره کننده ای برخوردار است.

این ویژگی منحصر به فرد را بسیاری از سوال دنیا که دارای ماسه خاکستری رنگ هستند ندارند. آب دریا در جزیره کیش شفاف و بسیار روشن است و تا فاصله ای دور می توانید کف دریا را به راحتی تماشا کنید. گردشگرانی که به جزیره کیش سفر می کنند می توانند با ماهیگیری در کیش لحظاتی بسیار زیبا و خاطره انگیز برای خود رقم بزنند.

ماهیگیری تفریحی لذت بخش و متفاوت در کنار امکانات مناسب اقامتی و طبیعت زیبای جزیره کیش ایت که طرفداران و علاقه مندان زیادی در بین مسافران و گردشگران این جزیره دارد.

ماهیگیری در کیش آزاد است و علاقمندان می توانند با استفاده از وسایل ساده ماهیگیری و بدون داشتن دانش کافی می توانند بخشی از وقت خود را به ماهیگیری اختصاص دهند.

انواع ماهی های کیش

برای گردشگران و خانواده هایی که به کیش سفر می کنند ماهیگیری فرصت بسیار خوبی است تا کودکانشان تجربه های جدیدی را کسب کنند و با ماهی های مختلف جنوب کشور بیشتر آشنا شوند. انواع ماهی هایی که در جزیره کیش وجود دارد شامل موارد زیر می باشد:

ماهی شیر، سرخو، سه کله، کافر، شهری، جاش سال، جاش طلایی، جت، هوور، کوسه، نیزه، هامور، زرده، صافی، طوطی، حلالی، گرفه، زل

ماهی های تزیینی و بسیار زیبایی در آب های جزیره کیش زندگی می کنند و  از جاذبه های استثنایی کیش به حساب می آیند و مسافران را ساعت ها سرگرم می کنند.

همچنین مرغوب ترین ماهی های خوراکی نیز در سوال جزیره کیش یافت می شود و توسط شرکت صید کیش و بومیان ماهیگیر صید می شوند. علاقمندان به ماهیگیری در کیش می توانند در سواحل جنوبی و غربی جزیره کیش به صید بپردازند.

در ماهی های مختلف باید دمای اب را بر اساس خوردن غذا توسط ماهی ها بدانیم. مثلا کسانی که ماهی کپور دوست دارند باید بدانند که در دمای کمتر از 8 درجه سانتی گراد سرمای آب خوردن غذای کپور به ماهیان به صفر می رسد و اساسا غذا نمی خورند تا چه برسد به اینکه بخواهند طعمه داخل قلاب ماهیگیری را بخورند.

دمای مناسب برای تغذیه کپور بین 8 تا 25 درجه سانتی گراد است. پس در چنین هوایی هیچ وقت به دنبال صید ماهی کپور نباشید.

در آب های جزیره کیش کوسه خطرناک دیده نمی شود و استفاده از آب دریا کاملا بی خطر می باشد. کوسه هایی که در برخی سواحل کیش دیده می شوند از ماهی های بسیار کوچک تغذیه می کنند و برای شناگران خطری ندارند.

بهترین زمان برای ماهیگیری

کیش از نوع سواحل استثنایی می باشد که در فصل گرما و سرما برای مسافران و گردشگران قابل استفاده است و حتی امکان استفاده از ورزش های دریایی هم در تمام زمان ها امکان پذیر می باشد.

بهترین زمان برای ماهیگیری در ساعات اولیه صبح و یا هنگام غروب خورشید و خنک تر شدن هوا است . گردشگران و کیشوندان در این ساعات می توانند لحظات نابی را در جزیره کیش تجربه کنند.

همچنین بارش باران در جزیره کیش تاثیر بسیار مثبتی در ماهیگیری دارد .در نتیجه بارش باران اکسیژن آب را زیاد می کند و باعث بالا آمدن ماهی ها می شوند.

تمامی اطلاعات سفر را میتوانید از ما بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *