مقالات

تفریحات ساحلی کیش

هنگامی که صحبت از تفریحات آبی و ساحلی می شود، یکی از مکان هایی که به ذهن اکثر افراد می رسد، جزیره زیبای کیش است. جزیره کیش نگین سرسبز و خوش آب و هوای خلیج فارس است که طی چند سال اخیر به یکی از تفریحگاه های مهم کشور تبدیل شده است. سالیانه افراد زیادی از سراسر ایران برای بازدید از این جزیره و تجربه تفریحات متنوع و هیجان انگیز آن، راهی جزیره کیش می شوند. تفریحات کیش به حدی متنوع هستند که هر فردی با هر سلیقه ای، می تواند تفریح مورد علاقه خود را در این جزیره پیدا کند و از آن لذت ببرد. در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از اجزای جدایی ناپذیر تفریحات کیش؛ یعنی تفریحات ساحلی کیش صحبت کنیم.

 

جزیره کیش، بهشت عاشقان ورزش های آبی

کسانی که علاقه زیادی به ورزش های آبی مانند غواصی، فلای بورد، بنانا سواری، پاراسل، تیوب سواری و… دارند ، می توانند در جزیره کیش از تمامی این تفریحات لذت ببرند. در ادامه برخی از این تفریحات را معرفی می کنیم:

  • غواصی: سواحل مرجانی و آب گرم جزیره کیش، این جزیره را به مکانی ایده آل برای غواصی کردن تبدیل کرده است. اگر به غواصی علاقه دارید اما امکانات این ورزش را ندارید یا با نحوه انجام آن آشنا نیستید، نگران نباشید زیرا در سواحل جزیره کیش، تیم های آموزش غواصی حضور دارند که ضمن آموزش دادن افراد، لوازم مورد نیاز برای غواصی را نیز در اختیار آنها قرار می دهند.
  • پاراسل: یکی از مهیج ترین تفریحات ساحلی دنیا، پاراسل است. خوشبختانه در جزیره کیش امکانات لازم برای انجام تفریح پاراسل وجود دارد و علاقه مندان به پاراسل می توانند بر بالن های مخصوص پاراسل سوار شوند؛ این بالن ها از طریق یک کابل به قایق های موتوری متصل می شوند و با حرکت قایق موتوری، بالن پاراسل در ارتفاع 50 تا 100 متری از سطح دریا و حداکثر به مدت 6 دقیقه به حرکت در می آید.
  • فلای بورد: اگر می خواهید هیجان پرواز در ارتفاع ۱۲ متری از سطح آب دریا را تجربه کنید، به شما تفریح فلای بورد را پیشنهاد می دهیم. این تفریح هیجان انگیز به کمک فشار آب انجام می شود و به مدت 15 دقیقه طول می کشد.

 

کشتی تفریحی کیش

کشتی تفریحی کیش

سوار شدن بر کشتی های تفریحی و انجام یک سفر دریایی کوتاه می تواند بسیار لذت بخش و در عین حال هیجان انگیز باشد. از جمله کشتی های تفریحی معروف کیش می توان به کشتی اوستا کیش، گوهر کیش، دنا کیش، نوید کیش و آرتمیس کیش اشاره کرد. قیمت کشتی تفریحی کیش متغیر است و گاهی شامل تخفیفات ویژه می شود؛ اما با توجه به امکانات این کشتی ها مانند اجرای موسیقی زنده و کافه و رستوران های زیبای کشتی های تفریحی، قیمت کشتی تفریحی کیش کاملا مقرون به صرفه است. ساعت کاری کشتی های تفریحی اکثرا بعد از غروب آفتاب است؛ زیرا در طول شب سفر با کشتی های تفریحی لذت بخش تر است. در جزیره کیش علاوه بر کشتی های معمولی، می توانید بر کشتی های آکواریومی سوار شوید؛ کف و دیوار این کشتی ها از جنس شیشه است و از داخل آنها می توانید دنیای زیر آب را از فاصله نزدیک تماشا کنید.

پارک بادی شناور روی آب

شاید در اکثر نقاط ایران بتوانید تفریح در پارک های بادی یا قلعه های بادی را تجربه کنید؛ اما جزیره کیش تنها منطقه ای در ایران است که می توانید در آن  از تفریح در پارک بادی شناور روی آب، لذت بیرید. پارک بادی یا ویبیت پارک شامل مجموعه ای از وسایل تفریحی و ورزشی بادی است که به جایی متصل نیستند و روی آب دریا شناورند؛ پس برای استفاده کردن از این مجموعه، افراد باید کلاه ایمنی و جلیقه نجات داشته باشند. پارک بادی جزیره کیش در مارینا پارک هتل واقع شده است و آقایان و کودکان بالای سه سال  می توانند از این تفریح استفاده کنند.

 

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

جزیره زیبای کیش، به عنوان بهشت عاشقان تفریحات آبی و ساحلی شناخته می شود. در جزیره کیش بیشتر از هر جای دیگری در ایران، می توانید از تفریحات آبی مانند پاراسل، غواصی، شاتل سواری، فلای بورد، تیوب سواری و … لذت ببرید. همچنین با سفر به جزیره کیش می توانید بر کشتی های تفریحی سوار شوید و یک سفر دریایی کوتاه و مهیج را تجربه کنید. در این مقاله برخی از پرطرفدار ترین تفریحات کیش؛ یعنی تفریحات ساحلی کیش را مورد بررسی قرار دادیم.

تمامی اطلاعات سفر را می توانید از ما بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *