مقالات

بهترین مسیر زمینی به کیش

بهترین مسیر زمینی به کیش

اگر بخواهیم یکی از دیدنی ترین نقاط کشورمان ایران را برای سفر پیشنهاد کنیم جزیره کیش در صدر قرار می گیرد. منطقه ای توریستی که می تواند خاطره انگیز ترین لحظات را برای شما رقم بزند. در این مقاله به طور جامع در مورد نحوه سفر به وسیله مسیر زمینی به کیش، و راه های ورودی با ماشین شخصی و به هر آنچه که برای سفر زمینی- دریایی بدان نیاز دارید می پردازیم.

یکی از مزیت های سفر زمینی به کیش این است که شما در مسیر خود از شهرهای مختلفی عبور خواهید نمود و در راه می توانید از مناظر دیدنی لذت ببرید و علاوه بر مقصدتان که جزیره کیش است از زیبایی های خود مسیر نیز بهره مند شوید. در این مقاله همانند یک دوست و همسفر از شروع سفر با فرض مبدا تهران، تا جزیره زیبای کیش همراه شما خواهیم بود.

در مسافرت هوایی شما نیازی به دانستن مسیر ندارید و زمانی که در فرودگاه سوار هواپیما می شوید مقصد بعدی شما فرودگاه کیش خواهد بود. اما مسیر زمینی و سفر کردن با ماشین شخصی خود یک بحث کاملا جدا و پیچیده است و می تواند بر روی کیفیت مسافرت شما تاثیر گذار باشد. با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید تا از تمامی جزییات مسیر زمینی به کیش و ملزومات و راه های زمینی و شهرهایی که از آن ها عبور می کنید تا به جزیره زیبای کیش برسید، مطلع گردید.

برای شروع مسیر زمینی به کیش سفر از تهران، یک راه بسیار آسان و نزدیک برای شما در نظر گرفته ایم که می توانید به راحتی از این مسیر زمینی به کیش برسید. اینکه شما در نهایت از طریق کدام بندر به کیش بروید متفاوت بوده و می توانید از بین شهرهای بندرلنگه، بندر چارک و بندر آفتاب یکی را انتخاب کنید.

از دو مسیر می توانید به بندر چارک برسید:

۱- تهران، قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباده، مرودشت، شیراز، جهرم، لار، بستک، بندرلنگه، بندر چارک
۲- فیروزآباد، قیر و کازرون، خنج، لامرد، بندر آفتاب یا بندر چارک

مدفون شدن بدن مجسمه های شیلی در زیر زمین

همانطور که در نقشه مشاهده می کنید فاصله قم تا تهران تقریبا ۱۴۸ کیلومتر است. برای رفتن به قم از تهران باید با ماشین خود به اتوبان تهران قم از طریق بزرگراه نواب و بزرگراه خلیج فارس رفته و بعد از حدود ۱ ساعت و ۴۷ دقیقه به قم برسید.

 

مسیر زمینی به کیش

قم – کاشان

فاصله ۲ شهر قم و کاشان در حدود ۱۱۴ کیلومتر است که همانطور که در نقشه مشاهده می کنید از جاده اصلی به سمت جنوب می توانید از شهر قم به شهر تاریخی و زیبای کاشان بزنید.

 

مسیر زمینی به کیش

کاشان – نطنز – اصفهان

از کاشان تا شهر اصفهان در حدود ۱۶۶ کیلومتر بوده ه اگر با سرعتی متوسط رانندگی کنید در حدود ۱ ساعت و نیم بعد از حرکت از کاشان و گذشتن از شهر نطنز می توانید در شهر اصفهان باشید. توصیه می شود که اگر شهر اصفهان را ندیده اید یک شب را در اصفهان مانده و از جاذبه های گردشگری و تاریخی اصفهان دیدن نمایید. از مکان های تاریخی همچون میدان نقش جهان، پل سی و سه پل، پل خواجو، منارجنبان، عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله و … دیدن نموده و لذت ببرید.

 

مسیر زمینی به کیش

اصفهان – شهر رضا – مرودشت – شیراز

حال زمان آن رسیده تا از اصفهان شهر تاریخی ایران زمین به سمت مهد تمدن بین النهرین یعنی شیراز بروید. مکانی که مردمش خوش اخلاق ترین و مهمان نواز ترین مردمان ایران زمین هستند. فاصله بین اصفهان تا شیراز در حدود ۴۸۱ کیلومتر است که بسیار طولانی بوده و باید خود را برای یک مسافرت طولانی مدت و جاده های خشک و بی آب و علف آماده کنید.

 

سفر به جزیره کیش

شیراز – جهرم – لار – بستک – بندر لنگه – بندر چارک

اگر خسته شده اید حتما استراحت کنید. در زمان رانندگی مهمترین حالت تمرکز و هوشیاری است یک لحظه غفلت می تواند جبران ناپذیر باشد، بنابراین به محض خستگی، در جای مناسبی توقف کرده و کمی استراحت کنید سپس مجددا حرکت نمایید. فاصله شیراز تا بندر چابک در حدود ۵۶۱ کیلومتر است.

 

۱٫ اهواز، امیدیه یا ماهشهر، بندر دیلم، بندر گناوه، بوشهر، کنگان، عسلویه، بندر آفتاب یا بندر چارک

۲٫ بازرگان، ماکو، مرند، تبریز، بستان آباد، هشترود، زنجان، ابهر، بوئین زهرا، ساوه، قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباده، مرودشت، شیراز، (جهرم، لار، بستک، بندرلنگه، بندر چارک) یا ( فیروزکوه، قیر و کارزین، خنج، لامرد، بندر آفتاب یا بندر چارک)

 

سفر به کیش

اما مسافرت به سمت کیش بدینجا ختم نمی شود و زمانی که شما به خلیج فارس می رسید باید ماشین خود را تا جزیره کیش حمل کنید. شما که تا این قسمت از مسیر را تحمل کرده اید باید کمی صبر کنید تا به مقصد خود برسید. مسافرینی که قصد دارند با ماشین شخصی خود به کیش بروند باید در سه بندر که در نهایت به کیش منتهی می شوند استفاده نمایند. این ۳ بندر عبارتند از:

بندر چارک، لنگه و بندر آفتاب که از این سه بندر دریایی می توانید با استفاده از لنچ هایی که وجود دارد به راحتی در یک سفر دریایی کوتاه مدت به سر مقصد خود یعنی جزیره زیبای کیش برسید.

بعد از رسیدن به ای سه بندر شناورهایی که وجود دارند خودروی شخصی شما را حمل می کنند. در بین این ۳ بندر مهم نیز به دلیل تردد زیاد در مسیرهای چارک به لنگه و شهید حقانی به چارک و لنگه و آفتاب به چارک خطوط اتوبوس رانی و تاکسی و حتی قطار نیز وجود دارد.

شما مسافرین عزیز  برای این که اط طریق مسیر زمینی  بتوانید به کیش بیایید می توانید با خودروی خود از ۳ بندر ذکر شده مستقیما به جزیره کیش بروید. بندر چارک نزدیک ترین بندر تا کیش است و فاصله بندر چارک و کیش تنها ۱۸ کیلومتر است.

حال می خواهیم به ارائه مدارکی بپردازیم که در هنگام ورود و خروچ خودرو شخصی به کیش باید به همراه خود داشته باشید. فراموش نکنید که در ابتدای سفر برداشتن این مدارک الزامی است و نبود آن ها شما را در انتقال خودرو به کیش دچار مشکل می کند.
دوستانی که قصد عزیمت به کیش از طریق زمینی با ماشین شخصی خود را دارند حتما به نکات زیر توجه کنند:

– اصل و کپی کارت خودرو، برگ معاینه فنی و گواهینامه راننده خودرو به دفاتر گمرک مستقر در مبادی ورودی (بنادر آفتاب، لنگه و چارک )

– برگه کاپوتاژ یا همان برگه مجوز گمرکی خروج خودرو از سرزمین اصلی را تا زمان پایان سفر بخوبی حفظ و نگهداری نمایید.

– اگر می خواهید خودرو خود را از بندرلنگه به مقصد کیش انتقال دهید باید بدانید که این مهم تنها در ایام نوروز امکان پذیر خواهد بود

– توجه نمایید که برای انتقال خودروی خود حداقل ۲ ساعت قبل از اینکه شناور قصد حرکت داشته باشد بدان مراجعه نموده تا عقب نمانید.

– در مبادی ورودی باک خودروی خود را به طور کامل پر کنید چون درایام شلوغ بخصوص ایام نوروز جایگاه عرضه سوخت در جزیره کیش با محدودیت مواجه می شوند و بهتر است رانندگان در ایام نوروز اقدام به سوختگیری کامل ماشین خود کنند.

– بسیار مراقب باشید. اگر خودروی تولید داخل را سوار می شوید به هیچ عنوان نمایندگی از دو خودروسازی بزرگ ایران در جزیره کیش وجود ندارد و اگر قطعه ای ا خودروی شما خراب گردد برای تأمین قطعات یدکی و یا انجام تعمیرات مورد نیاز ماشین خود با مشکل روبرو خواهد بود.

– توجه نمایید که حداکثر سرعت مجاز در کیش ۶۰ کیلومتر در ساعت است. اگر بیش از این سرعت مجاز حرکت نمایید تخلفتان توسط دوربین هایی که در نقاط مختلف جزیره کیش نصب شده ثبت می گردد.

حال مسافرت شما به اتمام رسیده و می خواهید از کیش خارج شوید به نکات زیر توجه نمایید:

– همانند ورود باید ۲ ساعت قبل از اینکه شناور حرکت کند در بندر حضور داشته و مدارک مورد نیاز که در بالا نیز بدان اشاره نمودیم در درب شرقی ترمینال برای کارهای اداری خود اقدام نمایید.

– از کارهای اداری که باید در آن جا صورت گیرد پر کردن فرم اظهارنامه گمرکی و ارائه کارت شناسایی خودرو از سوی شماست.

– مرحله بعدی پرداخت عوارض و جرایمی است که ممکن است در طول رفت و آمد در جزیره انجام داده باشید. عوارضی که مد نظر است قبلا به شما اعلام شده از و در بانک ملی جنب درب شرقی بندرگاه قابل پرداخت است.

– بعد از پرداخت عوارض و جرایم، فیش های آن را به دفتر اجرائیات بندرگاه کیش برده و اعلامیه ورود موقت خودروی خود را ممهور کنید. در این مرحل فیش های پرداختی خود را نیز باید ارائه کنید.

– برای سوار شدن بر کشتی باید برگه اعلامیه ورود موقت خودرو را به انتظامات بندرگاه جنب درب شرقی ارائه نموده تا بتوانید بر کشتی سوار شوید.

– فرم دوقسمتی کابوتاژ را در دفتر گمرک جمهوری اسلامی ایران را مهر بزنید.

 

نکات ضروری در سفرهای دریایی به کیش

– هنگام ورود به جزیره کیش از همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر، از قبیل شناسنامه و کارت ملی اطمینان حاصل نمایید.

– مسافرینی که حیوان زنده به همراه دارند باید شناسنامه و اسناد مربوط به دامپزشکی و قرنطینه ای آن را به همراه داشته، به مراجع دارای صلاحیت، ارائه و موارد بهداشتی را رعایت فرمایند.

هنگام سوار و پیاده شدن از شناور، ضمن رعایت نوبت، از اطفال و سالمندان مواظبت گردد.

– در طول سفر دریایی ، از دویدن، راه رفتن بی مورد، خم شدن روی ریل کشتی، جداً خودداری نمایید.

– در صورتی که احتمال می دهید که دچار دریازدگی شوید پیش از سفر از قرص های ضد تهوع استفاده نمایید.

– در طول سفر از کودکان خود مراقبت به عمل آورید تا از انجام اعمال کودکانه از قبیل مخفی شدن در محل های مختلف کشتی و دست زدن به تجهیزات آن جلوگیری نمایند.

– در حد امکان سعی نمایید از صندلی های تعبیه شده در کشتی استفاده نمایید و از پهن نمودن زیر انداز در عرشه های کشتی جلوگیری نمایید.

– همراه داشتن هرگونه وسیله گازسوز (خوراک پزی) به داخل کشتی، منوط به هماهنگی و تحویل آن به سرملوان شناور می باشد.

– مؤکداً توصیه می شود، خانم های باردار پس از کسب مجوز از پزشک مربوطه و مشورت با کاپیتان کشتی (با توجه به شرایط جوی زمان سفر) سفر دریایی داشته باشند.

– مسافرینی که دارای بیماری های خاص از قبیل ناراحتی های قلبی وعروقی، صرع، آسم و… می باشند قبل از سوار شدن، مسئولین شناور را از بیماری خود مطلع نمایند.

 

مقررات گمرکی کالای همراه مسافرین در ورود به کیش

– همراه داشتن دوربین فیلمبرداری غیرحرفه ای، کامپیوتر شخصی (لپ تاپ) و تلفن همراه جزو لوازم شخصی مسافر بوده و نیاز به ثبت گمرک ندارد.

– مسافرین به هنگام ورود به کیش چنانچه کالاهای خارجی به همراه دارند که نیاز به ثبت گمرک دارد (کالاهایی غیر از لوازم شخصی) قبل از ترک سالن ورودی مراتب را به گمرک اطلاع دهند تا تمهیدات لازم جهت ثبت و تطبیق در برگشت معمول گردد.

 

مقررات کالای همراه مسافرین در خروج از کیش

– با توجه به زمانبر بودن انجام تشریفات گمرکی، لازم است مسافران مدت زمان لازم برای انجام این تشریفات را در نظر گرفته تا بتوانند به موقع در بندرگاه حاضر شده و باعث جاماندن ایشان از شناور نگردد.

– مسافران هنگام خروج به سرزمین اصلی، علاوه بر اشیاء شخصی مستعمل خود که به شرط غیر تجاری بودن از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی معاف است، می توانند برای یکبار در سال، کالای مجاز تا سقف ۸۰ دلار (به ازای هر نفر) به شرط غیرتجاری بودن را با معافیت از پرداخت عوارض گمرکی خارج نمایند. همچنین می توانند مازاد بر ارزش ذکر شده را با پرداخت حقوق و عوارض گمرکی خارج نمایند.

تذکر:

در صورتی که بنا به تشخیص مأموران گمرک، جهت خروج کالا به سرزمین اصلی نیاز به ثبت معافیت گمرکی باشد، لازم است مسافران مشمول معافیت، با به همراه داشتن بلیط و شناسنامه یا گذرنامه (برای مسافران خارجی)، جهت خرید کارت سبز گمرکی معتبر اقدام نمایند. دفتر صدور کارت سبز در ترمینال مسافری بندرگاه واقع شده است. قیمت خرید کارت سبز ۷۵هزار ریال می باشد.

– مسافران لازم است هرگونه کالای همراه خود را به گمرک اظهار نموده و از اختفاء یا جاسازی نمودن آن یا عبور کالا از مسیرهای غیرگمرکی خودداری نمائید. در غیر اینصورت قاچاق تلقی و پیگرد قانونی دارد.

– خروج لوازم خانگی بزرگ از قبیل تلویزیون، یخچال، فریزر و همچنین داروی مازاد بر مصرف شخصی توسط مسافران ممنوع می باشد.

– خروج مواد اولیه و قطعات و لوازم فنی مورد استفاده در واحدهای تولیدی توسط مسافران ممنوع می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

سفر خوشی برایتان آرزو می کنیم.

1 نظر در “بهترین مسیر زمینی به کیش

  1. سلام، این یک دیدگاه است.
    برای شروع مدیریت، ویرایش و پاک کردن دیدگاه‌ها، لطفا بخش دیدگاه‌ها در پیشخوان را ببینید.
    تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *