مقالات

آشنایی با مجموعه پارک دلفین کیش

مجموعه پارک دلفین کیش

یکی از بهترین راهکارها برای رهایی از دغدغه های روزمره و رفع استرس ناشی از آن، مسافرت کردن است. اگر می خواهید یک سفر هیجان انگیز را تجربه کنید و خاطرات خوبی را ثبت کنید، توصیه ما به شما سفر به جزیره زیبای کیش است. جزیره کیش در قلب خلیج فارس واقع شده است و یکی از مهم ترین قطب های گردشگری ایران محسوب می شود. از جمله قدیمی ترین و محبوب ترین تفریحات کیش، مجموعه پارک دلفین کیش است. حتما اسم پارک دلفین کیش به گوشتان رسیده است؛ در این مقاله قصد داریم شما را با تفریحات کیش آشنا کنیم.

 

معرفی پارک دلفین کیش

دلفین ها حیوانات بسیار باهوش و جذابی هستند که با انسان ها به خوبی ارتباط برقرار می کنند، تماشای بازی کردن این موجودات دوست داشتنی بسیار لذت بخش و آرامش بخش است و استرس را از انسان دور می کند. نخستین بار در ایران در سال 1384 در جزیره کیش مجموعه پارک دلفین کیش افتتاح شد و این امکان را برای علاقه مندان فراهم کرد که از تماشای دلفین ها لذت ببرند. شاید تصور کنید که در پارک دلفین های کیش فقط دلفین ها نگه داری می شوند؛ در حالی که اگر از این مجموعه بازدید کنید، می توانید در این استخر حیوانات دیگری مانند پنگوئن، گراز دریایی، شیر دریایی، گربه دریایی و… را نیز ببینید. این مجموعه در نزدیکی مرکز شهر و در جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده است و دسترسی به آن برای گردشگران به آسانی امکان پذیر است. مجموعه پارک دلفین‌ های کیش از بخش هایی از جمله دلفیناریوم، باغ پرندگان و کلاسیک شو تشکیل شده است.

امکانات پارک دلفین کیش

برخی از تفریحات کیش بسیار منحصر به فرد هستند؛ مثلا برای تماشا کردن حیوانات دریایی مانند دلفین، شیر دریایی و… مکان های محدودی در ایران وجود دارند که یکی از این مکان ها پارک دلفین کیش است. مدیریت مجموعه پارک دلفین کیش در نظر دارد در آینده امکانات بیشتری از جمله کوه آتشفشان، باغ پروانه، جنگل باران ‌های مصنوعی و.. را به این مجموعه اضافه کند. از جمله امکانات کنونی پارک دلفین کیش عبارت است از:

  • بازید از بیش از 21 پستانداران دریایی مختلف ازجمله پنگوئن، دلفین و…
  • لذت بردن از فضای سبز ویژه و متفاوت و آشنایی با گونه های گیاهی مانند اوکالیپتوس، انجیر معابد، کند کارپوس، جونیا پروس، بنجامین های بزرگ و…
  • فروشگاه ‌های سوغات جذاب که برای گردشگران تصاویری از پارک دلفین ها را بر روی لباس، لیوان و… چاپ می کنند.
  • رستوران و کافی شاپ
  • بازدید از پرندگان زیبا و کمیاب در باغ پرندگان

 

مجموعه پارک دلفین کیش

مناسب ترین زمان برای بازدید از پارک دلفین‌ ها

سفر به جزیره کیش در تمامی ایام و فصول سال لذت بخش است؛ اما بهترین و مناسب ترین زمان برای بازدید از این جزیره، فصول زمستان و پاییز است. آب و هوای جزیره کیش گرم و شرجی است و به همین دلیل ممکن است در فصل تابستان هوای این جزیره در طول روز گرم و آزار دهنده باشد. برخلاف اکثر نقاط ایران، هوای جزیره کیش در فصل پاییز و زمستان سرد نیست و تقریبا معتدل است؛ به همین دلیل گفته می شود بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش، فصل پاییز و زمستان است. البته از آنجایی که در ایام تعطیلات عید نوروز، موقعیت و فرصتی برای مسافرت کردن پیش می آید، بازدید از این جزیره در تعطیلات عید نوروز به اوج خود می رسد. این نکته را در نظر داشته باشید که برای بازدید از مجموعه پارک دلفین های کیش، زمان مشخصی در طول شبانه روز تعیین می شود و تنها در آن بازه زمانی خاص امکان بازدید از این مجموعه را خواهید داشت.

 

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

جزیره زیبای کیش در کنار جاذبه های طبیعی و امکانات رفاهی لوکس، تفریحات متنوع و جذابی دارد که امکان تجربه کردن برخی از این تفریحات فقط در جزیره کیش مسیر است. از جمله تفریحات کیش که سال ها است طرفداران زیادی دارد، بازدید از مجموعه پارک دلفین کیش است. این مجموعه اولین پارک آبی دلفین ها در ایران است و در این مجموعه می توانید از حیوانات زیبا و کم یابی مانند پنگوئن، شیر دریایی، دلفین و… بازدید کنید و اوقات لذت بخشی را برای خود رقم بزنید. در این مقاله به معرفی مجموعه پارک دلفین کیش پرداختیم و نکاتی برای بازدید از این مجموعه بیان کردیم.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *