مقالات

آشنایی با ورزش جذاب فلای بورد

فلای بورد

یکی از ویژگی های منحصر به فرد جزیره کیش، تفریحات متنوع و هیجان انگیز این جزیره است؛ در جزیره کیش برای هر فردی با هر نوع سلیقه ای تفریحات خاصی وجود دارد. برخی از افراد علاقه زیادی به بازدید کردن از مکان های تاریخی دارند و برخی دیگر از افراد اهل کافه گردی و رستوران گردی هستند. همچنین برای کسانی که به دنبال هیجان هستند، تفریحات هیجان انگیز متنوع و زیادی در این جزیره وجود دارد. از آنجایی که جزیره کیش در ساحل خلیج فارس واقع شده است، ورزش های آبی در این جزیره از رونق خوبی برخوردار هستند. یکی از پرطرفدارترین تفریحات کیش، ورزش جذاب فلای بورد است که قصد داریم در این مقاله آن را مورد بررسی قرار دهیم.

 

معرفی ورزش جذاب فلای بورد

در زبان فارسی به معنای تخته پرواز است؛ زیرا برای انجام دادن ورزش فلای بورد باید تخته های مخصوصی به پا کنید که به لوله های بزرگی متصل هستند، این لوله ها آب را با فشار بسیار زیادی پمپ می کنند و در نتیجه تخته روی آب شناور می شود. نخستین بار در سال 2011 میلادی و در جریان مسابقات بین المللی جت اسکی چین،این ورزش معرفی شد و یک سال بعد از آن این ورزش در تمام دنیا محبوب شد. ممکن است برای دفعات اول نتوانید تعادل خود را به خوبی روی تخته حفظ کنید؛ اما به تدریج در این کار ماهر می شوید. اگر مبتدی هستید به شما توصیه می کنیم که برای استفاده از تخته های فلای بورد، ابتدا تحت نظر یک مربی با تجربه از تخته های مخصوص افراد مبتدی استفاده کنید. اگر می خواهید ترکیبی از تفریح و ورزش را تجربه کرده و سطح آدرنالین خونتان را افزایش دهید، ورزش جذاب فلای بورد را تجربه کنید.

 

فلای بورد

شرایط استفاده از فلای بورد کیش

از آنجایی که آب با فشار بسیار زیادی زیر تخته های فلای بورد پمپاژ می شود، حفظ تعادل بر روی این وسیله کار چندان راحتی نیست. پس یکی از شرایط لازم برای استفاده از این ورزش، داشتن ماهیچه های قوی است. به علاوه فرد باید به مدت کوتاهی از قبل تحت نظر یک مربی آموزش ببیند و توصیه ما به افراد مبتدی، استفاده از فلای بورد مخصوص این اشخاص است. شرایط جسمانی نیز هنگام استفاده از فلای بورد، بسیار اهمیت دارد و افراد زیر 18 سال یا کسانی که اضافه وزن دارند ( افراد بالای 100 کیلو) ، اجازه ندارند از این ورزش استفاده کنند. به علاوه ممکن است فرد تعادل خود را از دست داده و در آب سقوط کند؛ بنابراین کسانی که از این ورزش استفاده می کنند باید حداقل اصول اولیه شنا کردن را بلد باشند و به هنگام استفاده از فلای بورد، نکات ایمنی را رعایت کنند و جلیقه نجات بپوشند.

چه کسانی نمی توانند از فلای بورد استفاده کنند؟

فلای بورد ورزش هیجان انگیز و جذابی است که اکثر کسانی که به جزیره کیش سفر می کنند، علاقه دارند آن را تجربه کنند. اگرچه هم خانم ها و هم آقایان می توانند از این ورزش استفاده کنند؛ اما این ورزش مناسب همه افراد نیست و ممکن است برخی از افراد هنگام استفاده از فلای بورد آسیب ببینند یا مشکلاتشان تشدید شود. این افراد نمی توانند از ورزش فلای بورد استفاده کنند:

  • افرادی که سابقه شکستگی و در رفتگی کتف دارند.
  • کسانی که عضوی از بدن خود را گچ گرفته اند.
  • افرادی که مشکل قلبی یا تنفسی دارند.
  • کسانی که مشکلی در ناحیه کمرشان دارند.
  • افراد سنگین وزن با وزن بالای 100 کیلوگرم
  • افراد زیر 18 سال و کسانی که جثه بسیار کوچک و ماهیچه های ضعیفی دارند.
  • کسانی که دچار حملات صرع و غش می شوند.
  • کودکان و خانم های باردار

 

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

برخی از افراد علاقه دارند ورزش و تفریح را به صورت هم زمان تجربه کنند؛ بنابراین اگر به دنبال هیجان هستید و می خواهید از راه های مناسب هورمون آدرنالین خونتان را افزایش، می توانید تفریحات کیش را امتحان کنید. از جمله هیجان انگیزترین تفریحات جزیره کیش، ورزش فلای بورد است که شامل یک تخته است که آب با فشار زیادی زیر آن پمپاژ می شود و در نتیجه تخته روی آب شناور می ماند. در این مقاله سعی کردیم این ورزش مهیج را معرفی کنیم و شرایط و قوانین مربوط به آن را مورد بررسی قرار دهیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *