مقالات

معرفی جاذبه های تاریخی کیش

معرفی جاذبه های تاریخی کیش :کیش از جاذبه های بسیار زیاد برخوردار بوده که ازتاریخ گذشته این جزیره بوده است، اثرهای مهم و زیبایی را در برگرفته است. در ادامه مقاله به معرفی هر یک از جاذبه های تاریخی کیش خواهیم پرداخت.

جهت دریافت پکیج تفریحات کیش به بخش تفریحات مراجعه کنید یا با ما تماس بگیرید مشاهده کنید.

شهر جریره کیش

یکی از کهن ترین آثار تاریخی کیش، شهر حریره محسوب شده است. آثار به جا مانده از این شهر به قرن چهار تا دهم هجری باز می گردد. این شهر در شمال کیش واقع است. از جمله نقاط سیاحتی و تاریخی جزیره شهر حریره کیش است.

می‌توان از مهم‌ترین آثار این شهر به حمام ، مسجدجامع ، خانه اعیانی و تأسیسات آبی اشاره نمود. شهر حریره به ویژه در بخش صنعتی خود معماری خاص و ناشناخته‌ای را شامل می شود. چراکه هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که چرا کانال‌های زیرزمینی و چاه‌های معتدد در این بخش بنا شده است.

روستای باغو کیش

یکی از معرفی جاذبه های تاریخی کیش، یکی دیگر از آثار تاریخی مهم کیش روستای قدیمی باغو محسوب می شود. همانطور که در قصه‌ها و افسانه‌ها آمده است، نام این روستا از خانم مسنی 100 ساله گرفته شده که در زمان حضور پرتغالی‌ها، در این روستا زندگی می‌کرد.

مسجد «النبی (ص)» ،یکی از آثار تاریخی زیبایی که در این روستا به شمار می آید؛ و در سال 981 هجری بنا شده است. گونه خاصی از درختان به نام «لور» است.که در این روستا تماشایی است. که یکی از کمیاب‌ترین درختان جهان به حساب می آید که میوه‌های قرمز رنگ و به اندازه فندق دارد.

جاذبه های تاریخی کیش

جاذبه های تاریخی کیش

 

خانه بومیان

یکی از معرفی جاذبه های تاریخی کیش،خانه بومیان است اگر شما هم دوست دارید با فرهنگ، تاریخ و صنایع دستی بومیان کیش آشنا گردید، حتما به خانه بومیان نگاهی بیاندازید. که نباید از این خانه گذشت؛ خانه بومیان کیش از قدمتی 200 ساله دارا است و با وسعت نسبتا زیادش، نمایشی زیبا از اصالت و فرهنگ بومیان کیش به شمار می رود.

یکی از تاجران مهم مروارید صاحب این خانه بوده و این تاجر یکی از لنج‌های بزرگ کیش در 80 سال گذشته بود است.

شهر زیرزمینی کاریز

این شهر زیرزمینی با ساختار مرجانی خود، جریان آب شیرینی که در آن جاری می باشد را به نمایش می گذارد. از قدمت این شهر زیرزمینی کاریز حدود 2500 سال می گذرد.

خانه اعیانی کیش

خانه اعیانی کیش، که در شهر حریره واقع است. کمی بالاتر در این مقاله شهر حریره را معرفی کردیم. این خانه با توجه به معماری ویژه خود، متعلق به دوران ایلخانیان محسوب می گردد.

آب انبار کیش

آب انبار کیش یکی از معرفی جاذبه های تاریخی کیش است؛ در واقع در نزدیکی شهر باستانی حریره واقع است. زمانیکه به معماری این بنا نگاه نمایید، حتما یاد بادگیرها و انبارهای شهر یزد خواهید افتاد.

جزیره هندورابی

جزیره هندروابی ،که در سال‌های 908 هجری که پرتغالی‌ها در این منطقه حضور داشتند، جزیره هندورابی پایگاه لشکری و تجاری آن‌ها بوده است. به همین سبب آثار زیادی از آن دوران در این جزیره باقی مانده است.

کشتی یونانی

کشتی یونانی کیش یکی از معرفی جاذبه های تاریخی کیش به شمار می رود ، که در سال 1345 در نزدیکی روستای باغو به گل واقع شده است. علت به گل نشستن این کشتی، هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است. این کشتی در تمام این سال‌ها، یکی از سوژه‌های مهم عکاسان در جزیره کیش به شمار می رود و زیبایی خاصی در کنار ساحل هدیه می بخشد.

درخت سبز

درخت سبز،که هم از نظر موقعیت نزدیک به آب انبار و شهر حریره می باشد. سپس می‌توانید بازدید از این سه اثر را پشت سر هم انجام دهید. این درخت لور، یکی از کهنسال‌ترین درختان سبز کیش است که از قدمتی 500 تا 600 ساله برخوردار است.

عده‌ای از افراد به این درخت پارچه‌هایی گره می‌زنند تا آرزوهایشان برآورده گردد و به این معتقد هستند که این درخت انرژی مثبت دارد. علت اصلی معروف شدن این درخت هم در کنار زیبایی آن، همین امر بوده است.

مجسمه مرد ماهیگیر

مجسمه مرد ماهیگیر یکی از معرفی جاذبه های تاریخی کیش می باشد؛ که یکی از بزرگترین مجسمه‌های، واقع شده است. این مجسمه دوازده‌ متری نمادی از مردم ساحل‌ نشین می باشد.

مسجد ماشه

مسجد ماشه،که به دوران قاجار مربوط بوده است و به حدود 120 سال پیش تعلق دارد. بناهای دوران قاجار، معماری خاص و شگفت‌انگیز خود را دارند و بازدید از آن‌ها برای اهل تاریخ و هنر، می‌تواند از جذابیت‌های زیادی برخوردار باشد.

با قوانین خاص کیش بیشتر اشنا شوید

چنانچه قصد سفر به جزیره کیش را دارید، شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری ” ایرانیان آتا” با سابقه حضور 25 ساله مدیران آن در جزیره کیش آماده خدمت رسانی به شما میباشند. بهترین و متنوع ترین تفریحات کیش  میتوانید با ما تماس بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *