مقالات

اتاق فرار و هیجان های ناشی از آن

اتاق فرار

بازی های دسته جمعی و هیجان انگیز همواره طرفداران زیادی دارند؛ یکی از بهترین انواع این بازی ها اتاق فرار یا اسکیپ روم است. تصور کنید که با جمعی از دوستان خود در یک اتاق گیر کرده اید و درگیر صحنه های ترسناک و هیجان انگیز شده اید؛ طبیعتا باید با همفکری با آنها معمای این اتاق را حل کرده و از آنجا خارج شوید. جزیره کیش بی شک یکی از قطب های مهم تفریحی در ایران است و برخی از تفریحات کیش را به ندرت می توانید در شهرهای دیگر پیدا کنید. اگرچه در اکثر شهرهای ایران می توانید هیجان ناشی از اتاق فرار را تجربه کنید؛ اما اسکیپ روم کیش فضایی متفاوت و هیجان انگیز تری دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد اتاق فرار و هیجان های ناشی از آن صحبت کنیم.

 

آشنایی با اتاق فرار یا اسکیپ روم

نخستین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی فردی به نام تاکائو کیوتو که از اهالی شهر توکیو ژاپن بود، ایده اتاق فرار یا اسکیپ روم را مطرح کرد و در سال 1394 اولین اتاق فرار ایران در تهران راه اندازی شد. اتاق فرار تلفیقی از بازی های دیجیتالی در دنیای واقعی است و سناریوی فیلم های ترسناک در آن پیاده سازی شده است. روال بازی به این صورت است که یک تیم وارد اتاقی می شوند که پر از معماها و آیتم های ترسناک و دلهره آور است. برای رهایی از این اتاق لازم است معماها را حل کنید و حل کردن هر معما شما را یک قدم به رهایی و فرار از اتاق نزدیک می کند. فردی به نام گیم مستر از بیرون به بازی نظارت می کند و در صورت لزوم می تواند تیم را راهنمایی کند. در حال حاضر در تعداد زیادی از شهرهای کشورمان این بازی هیجان انگیز ارائه می شود؛ اما اتاق فرار کیش که یکی از محبوب ترین تفریحات کیش است، فضایی خاص و به یاد ماندنی و سناریوهایی متفاوت و هیجان انگیز دارد.

 

اتاق فرار

قوانین و استاندارد‌های اتاق فرار کیش

اتاق فرار کیش ظرفیت پذیرش تیم های 3 تا 6 نفره را دارد، از ساعت 10 صبح الی 23 عصر پذیرای بازیکنان بوده و بازی در سانس های 1 ساعته انجام می شود، ضمنا هر فردی باید یک بلیط جداگانه برای خود تهیه کند. توجه کنید که اتاق فرار قوانین خاص خود را دارد که قبل از ورود به آن به شما تذکر داده می شوند؛ برای مثال فیلم برداری و عکاسی، استعمال دخانیات و به همراه داشتن حیوان خانگی  در فضای اتاق فرار ممنوع است. اگر سناریوی بازی اتاق فرار ترسناک باشد، شرکت کنندگان باید حداقل 17 سال سن داشته باشند؛ اما اگر سناریوی بازی فقط مهیج و معمایی باشد سن شرکت کنندگان به 14 سال کاهش پیدا می کند. در ضمن مسئولیت تمام اتفاقات مالی و جانی در حین بازی، به عهده بازیکنان است و بازیکنان موظف هستند ادب و عفت عمومی را در جریان بازی رعایت کنند. برخی دیگر از قوانین اتاق فرار کیش عبارت است از:

  • خانم های باردار، بیماران قلبی و کودکان اجازه بازی کردن را ندارند.
  • بازیکنان حق ندارند در حین انجام بازی به لوازم و امکانات اتاق فرار آسیبی بزنند.
  • امکان تمدید مدت زمان بازی وجود ندارد.
  • اگر هر کدام از بازیکنان از بازی انصراف دهند، به منزله اتمام بازی خواهد بود.

 

راز موفقیت در اتاق فرار کیش

اگر می خواهید معماهای اتاق فرار را حل کنید و از بازی خود نهایت لذت را ببرید، می توانید چند قانون کوچک و ساده اما اساسی را رعایت کنید. بازی اتاق فرار یک بازی تیمی است؛ از این رو کار تیمی و هماهنگی بین اعضای تیم اهمیت بسیار زیادی دارد. اعضای تیم نباید تک روی کنند و اگر معمایی را حل کردند یا سر نخی پیدا کردند، باید آن را با صدای بلند بیان کنند. به علاوه به یاد داشته باشید که زمان بازی شما محدود است؛ بنابراین در حین انجام بازی سرعت عمل داشته باشید، خودتان را به جای نویسنده بازی قرار دهید و سعی کنید راه حل ها را حدس بزنید.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

تفریحات کیش بسیار متنوع و هیجان انگیز هستند؛ یکی از تفریحات لذت بخش و دسته جمعی جزیره کیش که باید حتما آن را تجربه کنید، بازدید از اتاق فرار است. در این مقاله سعی کردیم به زبان ساده روند بازی اتاق فرار کیش را شرح دهیم و برخی از قوانین و استانداردهای این بازی و نیز راه های موفقیت در این بازی را بیان کنیم.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *