مقالات

قوانین خاص کیش

قوانین خاص کیش را هر اشخاصی که قصد مسافرت بدین شهر را دارند، میبایست به درستی بدانند. جزیره کیش از جمله کوچک ترین جزایر چَشم نواز جنوب ایران در استان هرمزگان می باشد. این جزیره تحت عنوان یکی از مناطق آزاد ایران، از شیوه ی امتداد زندگی تا به شیوه سرمایه گذاری و ماندن داخل این جزیره قوانین مخصوص به خویش را دارد. ما ضمن این محتوا از خود در افرا کیش تلاش می کنیم شما را با مزایای زندگی در جزیره کیش آشنا نموده و بعضی از قوانین و مقررات آن را برای شما توضیح بدهیم. این گونه است که اگر شما قصد زندگی در این جزیره را داشته باشید، میتوانید بهتر و دقیق تر تصمیم بگیرید.

قیمت سفر به کیش چقدر است ؟

زندگی در جزیره کیش؛

محیط آرام جزیره کیش آن را به تفریحگاه سلامت روح و روان مبدل نموده است. اتباع خارجی که تمایل به ورود به جزیره کیش را دارند، نیازی به اخذ ویزا پیش از سفر را ندارند. زبان رسمی این جزیره در زبان فارسی خلاصه می شود ولو مردم محلی به عربی هم امکان دارد که سخن بگویند. بعضی از مغازه دارها هم امکان دارد به زبان انگلیسی سخن بگویند.

با تفریحات کیش چه اندازه آشنا هستید ؟

رعایت قوانین خاص کیش در بیشتر مواقع در این جزیره به مطلوب ترین شکل ممکن رعایت می گردد. قابل ذکر است که مقدار جرم و جنایت در جزیره کیش پایین ترین سطوح جهانی را داراست و بنا بر همین علّت مکانی بسیار ایمن جهت امتداد زندگی خواهد بود. این جزیره نیز از سویی با داشتن تابستانی سوزان و زمستانی معتدل و مرطوب و به گونه ای متوسط سیصد روز آفتابی و دارای آب و هوایی مطبوع و دلپذیر است.

هوا به گونه ای کلّی به صورت گرم و مرطوب می باشد و میانگین دمای آن بیست و هفت درجه سانتی گراد است که به ندرت از سی و پنج درجه سانتیگراد بیشتر هم می شود. فصل تابستان گرم ترین ماه ها را در بطن خود جای می دهد و دما در روزهای زمستان به اندک ترین مقدار خود می رسد.

تور ارزان کیش را اینجا مشاهده کنید

قوانین خاص کیش در ارتباط با ویزا

 قوانین خاص کیش در ارتباط با ویزا؛

از جمله قوانین و مقررات جزیره کیش برای اشخاصی که تبعه کشورهای خارجی می باشند این است که، بدون دریافت ویزا خواهند توانست تا به سی روز در این جزیره بمانند. در پاسپورت مهر ورود درج نخواهد شد بلکه مهر به حالت یک لیبل در اختیار آن ها واقع می شود.

 قوانین مالیاتی جزیره کیش؛

از جمله دیگر قوانین جزیره کیش منوط بر معافیت مالیاتی در قسمت سرمایه گذاری است. در مناطق آزاد قوانین معافیت گمرکی و مالی از نقاط مثبت به جهت جذب سرمایه گذاران است. در بیشتر کشورهایی که در مناطق آزاد واقع گردیده اند این معافیت ها سی سال و حتی در بعضی از موارد به گونه همیشگی می باشد. کشور ترکیه از جمله کشور هایی می باشد که بیشترین مناطق آزاد را داراست، به همین دلیل است که قوانین معافیت در آن ها به گونه ای دائمی اعمال می شود. هم اکنون معافیت بانکی و گمرکی در قوانین خاص کیش به حالت بیست ساله می باشد. البته که این قانون منجر به افزایش اعتماد سرمایه گذاران هم خواهد شد.

سرمایه گذاری در جزیره کیش؛

مدیر عامل جزیره کیش چنین اعلام می نماید؛ نزدیک به مبلغ پنجاه و چهار میلیون دلار ضمن نوزده پروژه عظیم جهت توسعه جزیره کیش تزریق گردیده است. او چنین بیان نمود که؛ با استناد به این موضوع که توسعه گردشگری تحت عنوان سیاست پایه و اصلی منطقه به شمار می رود، بیشتر پروژه ها منوط بر گردشگری است. جهت توسعه جزیره کیش برنامه های دیگری هم در نظر انگاشته شده است. با این وجود کلّیه ی پروژه ها تا به اکنون به واسطه ی قسمت خصوصی تأمین گردیده اند. او همچنین چنین بیان نمود که؛ با گسترش بیمارستان در جزیره کیش و تأسیس قسمت های زیر مجموعه آن، پیشروی های منوط بر گردشگری سلامت هم صورت گرفته است. کیش از سویی هم در حال تبدیل شدن به قطب جراحی زیبایی در میان کشور های خلیج فارس می باشد.

کشتی یونانی را فراموش نکنید؛

ما در این مفاله سیع کردیم چند نمونه از قوانین خاص در کیش با شما صحبت کنیم . حال بهتر است یکی از جاذبه های کیش که برای خود ما هم بسیار جذاب هست را  به شما معرفی کنیم . سال ها پیش بود که بنابر ادله ای نامشخص، یکی از کشتی های یونانی به سواحل این جزیره نزدیک و نزدیکتر شد و در بطن گِل فرو رفت. از همان روزها است که در آن منطقه مستقر می باشد و به از جمله نمادهای این جزیره تبدیل گردیده است. قطعاً که تماشای غروب آفتاب از کناره ی این کشتی می تواند بسیار جذاب و دیدنی باشد‌.

آفرکیش را تا چه حد می شناسید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *