مقالات

تا حالا غذاهای محلی کیش رو خوردی؟

ماهی

شما حتما بار ها به کیش سفر کرده اید و در ذهنات بوده است برای یک بار هم که شده غذاهای محلی کیش را امتحان کنید. به دلیل وجود انواع رستوران ها و فست فود های مختلف در کیش حتما فرصت این پیش نیامده که غذاهای محلی را بچشید و لذت ببرید.

غذاهای محلی هر شهر نشانگر فرهنگ، آداب و رسوم  آن شهر می باشد.با این حال تجربه غذاهای محلی کیش تجربه متفاوتی بوده است.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که دوست دارید غذای محلی شهر سفرتان را امتحان کنید و لذت ببرید با آفرکیش همراه باشید تا با غذاهای محلی کیش آشنا شوید و ببینید بومیان کیش چه غذایی میپزند و چه می خورند.

 

مجبوس لحم


مجبوس لحم غذای یک از غذاهای محلی و اصلی شناخته شده در جزیره زیبای کیش است.

این غذا با ریشه‌های عربی است. در این غذا برنج، گوشت (که یا مرغ است یا ماهی)، نخود و کشمش و ادویه‌های متنوع عربی وجود دارد. محبوس لحم سال‌ها به عنوان یک غذای مجلسی در میان بومیان کیش پخته شده است و هنوز هم بومیان این جزیره در مهمانی‌هایشان مجبوس لحم سرو می کنند. این غذا به دلیل خوشمزه بودن محبوبیت ویژه ای در بین بومیان جزیره دارد.از همین رو امتحانِ کردن این غذا می‌تواند تجربه لذت‌بخشی در جزیره کیش باشد.

 

محمر (برنج شکری)


از نام غذا مشخص است که طعم شیرین و رضایت بخش دارد. کسانی که به غذای شیرین علاقه دارند می توانند برنج شکری را امتحان کنند. محمر که به زبان فارسی به برنج شکری معروف است برنجی شیرین شده است که آن را با ماهی سرو می‌کنند. ترکیب متفاوت این غذا می‌تواند برای خیلی از افراد لذت بخش و خوشایند باشد.

 

مرگوگ (مرقوق)


این غذا با انواع سبزیجات و گوشت سرو می شود غذای مرگوگ ترکیبی از سبزیجات مانند بادمجان، پیاز، سیر، گوجه فرنگی، سیب‌زمینی و فلفل سبز تند را می باشد. همچنین در کنار این سبزیجات گوشت‌ با استخوان وجود دارد که همگی با ادویه‌های مخصوص جنوبی پخته می‌شوند. گوشت و سبزیجات در مرگوگ به طور جدا گانه پخته می شوند و در آخر با هم مخلوط می گردند. اما در این غذا خمیرهایی تهیه شده از آرد نان سنگک به شکل دایره درآورده شده‌اند که حسابی شما را سیر خواهند کرد.

 

سمک مشوی


سمک مشوی را می توان به عنوان ساده ترین غذای محلی کیش عنوان کرد.. این غذا درواقع همان ماهی سرخ شده در تابه است، با این تفاوت که در آن انواع ادویه‌های عربی استفاده شده که همین منجر شده تا سمک مشوی در اصل غذایی عربی باشد. در سمک مشوی می‌توان به جای ماهی سرخ شده از ماهی کباب شده نیز استفاده کرد.

 

هریسه


در ظاهر هریسه غذایی شبیه به حلیم می باشد؛ غذایی خوشمزه و بسیار محبوب در بین بومیان جزیره کیش. ترکیباتی که در این غذا به کار می رود گندم یا بلغورو مرغ یا گوشت گوساله، آب، آرد، شکر و آبمیوه می باشد. آنچه هریسه را از حلیم متفاوت کرده وجود هل و دارچین در آن است؛ دو طعم دهنده بی‌نظیر با طبعِ بسیار گرم که در اکثر غذاهای جنوب ایران وجود دارند. بنابراین در این غذای مقوی انتظار طعمی شیرین در کنار عطری بی‌نظیر را داشته باشید.

 

مضروبه


پختن ماهی تنوع بسیاری دارد و هر کس می تواند آن را به گونه ای متفاوت بپزد و سرو کند. هرکجای جنوب که بروید ماهی‌های جنوب یا خلیج‌فارس را به اشکال مختلفی طبخ می‌کنند. مضروبه غذایی است که عنصر اصلی آن ماهی می باشد اما ترکیب شدن ان با سیر و نوعی از سبزی معطر و تازه طعم جدید و متفاوتی به ماهی سرخ شده در تابه خواهد داد. بدون شک ترکیب ماهی، سیر و سبزی ترکیب وسوسه‌انگیزی برای یک غذای محلی خواهد بود.

تمامی اطلاعات سفر را میتوانید از ما بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *