مقالات

جشنواره تابستانی کیش

جشنواره تابستانی کیش به مدت بیست سال با هدف جذب هر چه بیشتر گردشگر و مسافر در فصل تابستان کیش به صورت مستمر و در تابستان هر سال برگزار می گردد. در ابتدا به مدت سه سال این جشنواره با مسئولیت بخش خصوصی برگزار میشد . از سال 80 این مسئولیت بر عهده سازمان منطقه آزاد کیش نهاده شد ؛ بخش خصوصی نیز همیشه در کنار سازمان به عنوان حامی حضور داشته است. در سال های نخست با توجه به تازگی برنامه ها و وجود تخفیف ها و تسهیلات مناسب شاهد استقبال گسترده مسافران از این جشنواره ها بودیم. به تدریج هر چه زمان گذشت شاهد استقبال کمتر مسافران از آن بوده ایم. علل و چرایی آن نیاز به واکاوی و بررسی بیشتری دارد. در بررسی نظرات مسافران در فضای مجازی به دلایل زیر رسیدیم.

  • تکراری شدن برنامه ها و عدم رشد متناسب کیفیت آن
  • قیمت بالای پرواز ها به خصوص در آخر هفته
  • مشکلات جدی در بحث ارائه خدمات گردشگری به خصوص در ارتباط با واسطه های فروش بلیط (دادن اطلاعات نادرست و غلو شده، ارائه بلیط با قیمت های بالاتر، تبلیغ منفی برای رقبا و …)
  • کم بودن و تکراری بودن کنسرت های موسیقی
  • هزینه بالای اقامت در هتل ها نسبت به کیفیت خدمات
  • واقعی نبودن تخفیف ها

 

جشنواره تابستانی

هر سال جشنواره تابستانی کیش در فصل تابستان با پذیرایی از ده‌‏ها هزار تن از میهمانان در جزیره کیش برپا می‌شود . این جشنواره با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد مسافران جزیره را سرگرم می‌کنند تا شاید گرمای جزیره در این فصل از سال برایشان دلچسب شود.

جنگ شبانه، اجرای موسیقی سنتی و پاپ، برنامه‌‏های متنوع ورزشی، تئاتر، نمایش فیلم، برپایی کارناوالهای شادی و اهدای میلیاردها ریال جوایز به گردشگران بخشی از برنامه‌‏های جشنواره تابستانی است.

در این روزها، جزیره به دلیل تخفیف ویژه جشنواره در بازارها و افزایش پروازهای فوق‌‏العاده، آذین‌‏بندی خیابان‌‏ها و معابر حال و هوای خاصی دارد.

هر روز جوایز غیر نقدی شامل لوازم خانگی و جوایز نقدی در قرعه کشی های تالار شهر به شهروندان وگردشگران اهدا می شود. به صورت هفتگی یکدستگاه خودرو و در پایان جشنواره نیز یک واحد آپارتمان به قید قرعه به شرکت کنندگان هدیه می شود . اهدای جوایز با مشارکت جامعه بازاریان کیش انجام می پذیرد.

در طول جشنواره تابستانی کیش هر سه روز در یکی از اماکن گردشگری کیش نمایش اجرا می شود.

ما در کیش هستیم و بهترین راهنمای شما.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *